31.08.2007 г.

Starcraft 2 - продължението или началото?


Най-сетне Blizzard започнаха да пускат малко повече информация за бъдещия хит за поне 10-ина години напред. Несъмнено Blizzard знаят как да го правят и това личи от всяка тяхна игра било то тя масова онлайн като World Of Warcraft или пък стратегия като Starcraft и Warcraft 1,2 и 3. Те знаят как и какво да предложат на потребителя и как да бъде поднесено то - това е най-важното. Както се питаше в рекламата на Загорка - "А това ли е най-важното?". Ами най-важното според мен е вниманието към потребителя - навсякъде, няма значение дали са игри, дали са парфюми или пък обувки. Ако накараш потребителя да се чувства добре, това е една крачка напред и тогава той почти сигурно ще си закупи твоят продукт.
Така е и със Starcraft 2. Дотук с увода. Да минаваме към същинската част. Ето и какво ще представлява игра. Тя ще има отново 3 раси: добре познатите ни Terran, Protoss и Zerg. Но дотук с общата част. Да започвам да ви разказвам за новостите. Ето какво ново при Terran-a (заб. това, което е обявено досега):
Като начало започвам с една интересна поне на мен единица - Thor. Тя се прави от SCV. Това може да се каже, че е скритото оръжие на тераните. Притежава 250мм оръжие, което като видях картинките какво прави всички малки жертви около себе си останах като гръмнат! Това чудовище като стане в режим на готовност, изважда 4 оръжия от себе си и като бясно започва да стреля де що види. Особено върху сградите е страшно ефективно. Не се и съмнявам, че ще има много стратегии свързани с него. Но да продължаваме нататък.
  • Marine - маринците мисля, че всеки трябва да ги познава много добре. Те са една до болка позната единица, която ще присъства и тук (и добре, че присъства). За наша радост Blizzard са обявили, че този път няма да има лимит колко единици ще можете да правите. Тук обаче предполагам, че ще използват някакъв трик, който да ви накара да не правите повече от 150 единици, защото предполагам, че ресурсите ви ще намаляват доста бързо.
  • Reaper - това са леки единици, който служат за по-малки схватки, но имат и тактическа цел. Най-хубавото им качество е това, че те могат да поставят много мощни взривове и така да направят вреди на доста сгради и единици, без дори да влизат в схватка. Ако са поставени добре мините например биха могли да разбият базата на врага и да му убият всичките единици, събиращи ресурси. Тази единица също има много тактическа цел. Ще се използва много добре например със Dropship.
  • Ghost - добре познатата ни единица, но в нови дрехи. Тук Ghost-овете присъстват, но вече много по-въоръжени и много по-използваеми в битките. Те вече могат да управляват единици само със своя ум (много полезна екстра според мен), да минават през барикади точно като призраци (Ghost - призрак) и да се скриват от враговете. Новото тук е, че им трябва енергия, за да се скриват, ами един път направите ли този ъпгрейд, то няма да има нужда да правите нищо, вашите Ghost-ове са скрити вече. Разбира се отново присъства любимата на всички ни "Nuclear launch detected!" или бомбата. Тя е също толкова разрушителна, колкото и в предишната част.
  • Viking - може би най-доброто попадение на Terran-ите. Тази единица е единственото ви спасение срещу вражеските въздушни единици. Тези викинги са хем въздушни, хем и земни единици (това става чрез трансформация) и можете например да ги направите въздушни единици, докато врагът все още няма никаква защита и да му ги внесете в базата и след това да ги приземите. Като сте там избивате каквото ви се изпречи и ето една тактика за превземане на базата. Пък дори и да има кули срещу въздух врага след като ги приземите кулите няма да стрелят, защото вече вие сте направили викингите земни единици и така без да ви обезпокоява никой ще си изпасете цялата база и честита ви победа!
  • AH/G-24 Banshee - Тази единица се прави от Starport (или летището). Тези единици са нещо като Scout на Protoss. Те стрелят само по земя. Имат малко ограничени възможности според мен, но пък са идеални срещу земни единици. Например на филмчето е показано как Banshee-та приближават една база с Canon-они и те започват да стрелят по тях. Обаче след като Banshee-тата избиват Pylon-а, кулите спират да действат и те ги избиват, но през това време идват други единици, които започват да стрелят по тях. Тук обаче идва новото свойство на тази единица, което е Cloak . Така те се предпазват от тях и ги довършват след това. Тази единица май трябва да бъде още доизпипана и има слабо приложение, но щом Blizzard са решили доверяваме им се.
Ами това беше информацията за Terran досега. Малко е но, както обичам да казвам Blizzard си знаят работата. Да преминем към Protoss.
  • Dark Templar - тази единица е добре позната от стария StarCraft. Засега не са ясни някакви основни промени в нея. Остава си скрита постоянно, може да се превръща в Archon (ако са 2 Dark Templar-а естествено). Има особено стратегическо значение при бързата атака с Dark Templar-и, защото ако врагът няма нещо, с което да ви види, то вие можете да изринете базата му до дупка и да го биете без никакви загуби. Разбира се това ще стане трудно, но пък дори и малко забавяне в развитието му, би ви донесло ценно време, за да може да извадите други единици, които са по мощни.
  • Zealot - също добри стари познайници, който се завръщат с гръм и трясък обаче. Новите Zealot-и са по-мощни и красиви отпреди. Имат нова функция, която им позволява да се зареждат с енергия и сила от Pylon-ите, които сте построили. Направени са също по-бързи - например имат опция, при която ако са с пълна енергия, те могат да се движат със скоростта на светлината и никой не може да ги застигне. Това е много опасно оръжие срещу врага, защото може да се използва пак със стратегическа цел - например да ви внесете във базата на врага и оттам да избиете всички за отрицателно време без дори да могат да ви усетят. Не е ли прекрасно?

  • Immortal - ето и нещо интересно. Тя може да пуска щит, който я предпазва от вражеската стрелба, като в същото време тя може да обстрелва другите, а пък и отвлича вниманието на по-едрите единици, които се опитват да я стрелят, но и правят нищожен damage. Затова например е добре да се използва с Zealot-и, които като вървят напред могат да направят много щети, докато Immortal-ите ги пазят отзад.

  • Stalker - тази машина представлява нещо като сапьор, но само дето поставя мините. Тя може да поставя мини и да стреля по земни единици. Има една много интересна способност - Blink - тя и позволява да се телепортира навсякъде, където е видимата част от екрана. Това ми навява до нов вид стратегия - например можете да направите 12 такива и да ги използвате да навлезете в базата на врага, откъдето той не очаква и няма никакви укрепления. Така ще го изненадате доста, пък и ако му поставите мини в базата, едва ли ще му е много приятно.

  • Phase Prism - това е добре познатия ни Shuttle, но с обновени фукнции. Phase Prism, може не само да пренася единици, но има една много специална функция. Тя може да дава сила на сгради, които са останали без сила (Pylons). Така например ако е унищожен някой Pylon, но има Phase Prism наблизо можете да я извикате, за да можете да заредите сградите си с енергия и да ги накарате отново да работят.
  • Phoenix - тази единица замества бившите Corsairs & Scouts - тя е ефективна както по въздух, така и по земя. Има един недостатък - срещу земя е малко слабичка, но пък има функция Ion Storm, която за кратко време унищова всичко около себе си и не ми се вярва след такава буря да остане някой жив.
  • Colossus - Тези единици са огромни "паяци", който изцеждат и последната капка кръв във вражеските единици. Много са ефективни, когато се намират нависоко или пък другите нямат достъп до тях, тогава няма кой да им се опре. Имат предпазен щит, който се активира срещу енергия, която трябва да похарчат разбира се.

  • Warp Ray - те са бързи и много ефективни срещу въздушни едицини, въпреки че могат да стрелят и по земни такива. Но предимството на Warp Rays e това, че те могат да концентрират мощта си, като обединят стрелбата си върху една цел и тогава те се link-ват заедно и за секунди убиват например един Battlecruiser. Уникалната им способност е много добър тактически ход, който ще помогне на всички, които играят с Protoss да вземат предимство пред другите, ако използват Warp Ray-а разумно.
  • Twilight Archon - този Archon се образува от 2 Templare-а (вече независимо какви - High или Dark!). Както знаете Archon-ите са много силни срещу сгради, но и срещу въздушни единици и като цяло няма много промени около тях.
Ами това беше, което има досега като информация за играта. Малко е, знам, но това е единственото, което има. За съжаление Blizzard пускат информацията на малки порции, за да може обезумялите фенове да продължат да преглъщат без да им текат лигите по дългоочаквания хит. Ще почакаме още малко! Аз пък обещавам винаги когато има интересна информация относно играта, да ви пиша тук! Проверявайте по-често сайта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар